THE ART OF LIVING - zachwyt, inspiracja, pragnienia, zmysł, smak, ciekawość,zapach, pożądanie, piękno

FASHION

http://www.magazyntrendy.pl/images/Etro Design 6.jpg
http://www.magazyntrendy.pl/images/20171030120805.jpg

Peruki z papieru

2017-10-30 | fashion

ETRO - inspiracje

FASHION

W 1968 roku mediolańczyk Gerolamo Etro, nazywany pieszczotliwie „Gimmo”, pasjonat mody, sztuki i angielskich antyków, tworzy firmę, użyczając jej swojego nazwiska. Zajmuje się produkcją tkanin wykorzystywanych w designie wnętrz: kaszmirowe sofy, jedwabie, lny i bawełna, ceramiczne cuda oraz drobne dodatki. Wszystko wykonane ręcznie, z ogromną dbałością o szczegół; w nasyconych kolorach dojrzałych pomarańczy, fuksji i słonecznej żółci; z charakterystycznymi dla marki wzorami. Sztandarowy dla Etro wzór „paisley”, który po raz pierwszy pojawił się w kolekcji w 1981 roku, jest do dzisiaj najbardziej rozpoznawalnym motywem dekoracyjnym. Inspiracją dla jego powstania był wzór indyjski, a nazwa pochodzi od antycznego szkockiego miasta. Stał się ozdobą nie tylko tkanin dekoracyjnych, ale także szali, krawatów, apaszek i fularów. Wszystkie akcesoria, w tym także linia płóciennych toreb, walizek, portfeli i kuferków ze wzorzystym motywem, okazały się obiektami kultu lat osiemdziesiątych. Etro bardzo szybko zostało marką ekskluzywną i rozpoznawalną na całym świecie. Lata dziewięćdziesiąte to wielkie wejście pret-à-porter na

wybiegi światowych pokazów, a także globalna ekspansja butików. W Mediolanie historyczny butik do dzisiaj mieści się na via Spartaco w zabytkowej kamienicy Liberty. Etro to cały czas rodzinna firma, a oprócz linii dla domu proponuje kolekcje męskie, damskie, akcesoria oraz linię perfum – także dla domu. Dzieci „Gimmo” przejęły interes i z ogromnym powodzeniem kontynuują dzieło ojca. Jacopo zajmuje się segmentem produkcji tkanin, Kean jest odpowiedzialny za linię męską i kreację artystyczną, a Veronica – za linię damską; podobnie jak ojciec podróżuje po krajach egzotycznych, szukając inspiracji oraz nowych wrażeń i obrazów, które zamrożone w projektach, podtrzymują ich unikalny charakter. Połączenie włoskiego temperamentu, talentu odziedziczonego po ojcu i świeżego spojrzenia na projektowanie daje spektakularny efekt. Artyzm kolekcji Etro co sezon doceniają zarówno krytycy, jak i stała klientela, która jest rozpieszczana bogactwem form, feerią barw i ekskluzywnymi materiałami. Marszczenia, drapowania i lekkość to niezwykły język dekoracyjny, w którym przemawiają projekty. To wszystko składa się na wyjątkową tożsamość marki.

Trendy
GRUDZIEŃ 2017 Meryl Streep Sezon na seriale, korespondencje ze świata – nowy numer już w kioskach!