THE ART OF LIVING - zachwyt, inspiracja, pragnienia, zmysł, smak, ciekawość,zapach, pożądanie, piękno

Naturalne piękno

WYWIAD

Z Zuzanną Mierzejewską, pomysłodawczynią i organizatorką targów Ekocuda, rozmawiamy o najbliższej edycji imprezy, która odbędzie się w Gdańsku (12-13 października), Warszawie (16-17 listopada) oraz w Poznaniu (23-24 listopada). Magazyn Trendy Art of Living jest patronem medialnym wydarzeń.

 

Jaka jest idea targów Ekocuda?

Przede wszystkim propagowanie naturalności. Chciałam ułatwić ludziom dostęp do naturalnych kosmetyków i tym samym pokazać im, że warto zwracać uwagę na to, jakich konsumenckich wyborów dokonujemy na co dzień. Ekocuda to nie tylko dostęp do szerokiej oferty produktów marek polskich i zagranicznych, ale też warsztaty i wykłady edukacyjne, które pokazują, jak dbać o siebie i środowisko. A dla wystawców jest to świetna okazja, by zaprezentować swoje produkty.

 

Jak to się w ogóle stało, że zaczęła pani organizować targi kosmetyków naturalnych? Czy była to potrzeba popularyzacji zjawiska, potrzeba osobista?

Pomysł na Ekocuda powstawał w mojej głowie kilka lat temu. Przez dłuższy czas pracowałam w agencji reklamowej i poczułam, że już najwyższa pora na nowe wyzwania. Postanowiłam założyć swoją firmę. Zależało mi na tym, aby dawała mi ona nie tylko możliwość rozwoju zawodowego, ale przede wszystkim chciałam robić coś zgodnego z moimi wartościami. Sama jestem fanką kosmetyków naturalnych i ekologicznego stylu życia i z własnego doświadczenia

wiem, że takie kosmetyki nie zawsze są dostępne stacjonarnie, a przecież przed zakupem warto taki kosmetyk poznać na własnej skórze. Była to więc zarówno potrzeba popularyzacji ważnych dla mnie wartości, ale i osobista – brak bezpośredniego dostępu do ulubionych kosmetyków. Zauważyłam, że w Polsce nie ma wydarzenia, które skupiałoby producentów kosmetyków naturalnych… i tak powstały Ekocuda.

 

Do tej pory zorganizowaliście państwo 11 ich edycji – na pewno może się pani zatem podzielić refleksją, jakie obecnie preferencje można zauważyć u polskich konsumentów?

Moje obserwacje są bardzo pozytywne: z roku na rok coraz więcej ludzi odwiedza nasze targi, co oznacza również, że zwiększa się świadomość konsumentów. Cena przestała być głównym kryterium wyboru, konsumenci zaczęli dostrzegać też inne wartości, takie jak troska o środowisko i o swoje zdrowie. Coraz częściej zwracają uwagę na skład kosmetyków, ale też ich opakowania – czy są ekologiczne i przyjazne środowisku. A liczby mówią same za siebie: warszawskie edycje przyciągają ponad 20 tys. odwiedzających i co roku jest ich coraz więcej. Są to osoby, którym bliskie są wartości propagowane przez Ekocuda i dzięki nim wiemy, że warto kontynuować nasz projekt.

 

Najbardziej popularne produkty sprzedające się na targach?

Ciężko jednoznacznie stwierdzić, które kosmetyki są najbardziej popularne

Trendy
PAŹDZIERNIK 2019 Zajesiennienie! A co w numerze? Nobel dla Tokarczuk, Hirst, Wilk i Zając, felietony, korespondencje, art newsy i inne różności