THE ART OF LIVING - zachwyt, inspiracja, pragnienia, zmysł, smak, ciekawość,zapach, pożądanie, piękno

FASHION

http://www.magazyntrendy.pl/images/Stylista.jpg
http://www.magazyntrendy.pl/images/20180205105442.jpg

H&M otwiera dyskont

2018-02-05 | fashion
http://www.magazyntrendy.pl/images/20180112113506.jpg

Gucci Garden we Florencji

2018-01-12 | fashion

Małgorzata Soczewka - Zawód stylista?

FASHION

Teraz mieszkam w Nicei, rozglądam się dookoła i widzę mój ukochany błękit i ludzi z… całego świata. Każdy inaczej ubrany, reprezentujący swoją odmienność, osobowość. Jest czwartkowe popołudnie. Piję kawę w oczekiwaniu na klientkę, osiemdziesięciojednoletnią madame France, dla której ja, młoda femme trudniąca się stylizacją, okazałam się pomocna w doborze i zakupie garderoby. Dwa razy w miesiącu wyszukuję dla Madame niezbędnych elementów odzieży, od bielizny zaczynając, a na dodatkach kończąc. Nasza wspólna przygoda ze stylizacją zaczęła się w trakcie szkolenia, które miałam przyjemność poprowadzić. Kolejne spotkania związane były z doborem kolorystyki odpowiedniej dla typu urody France i z wizytami u fryzjera, gdzie wybierałam dla niej odpowiedni odcień farby do włosów. Zaraz po spotkaniu z Madame czeka na mnie grupa ciężarnych kobiet, z którymi radzimy, jak dobrze wyglądać przed porodem. Panie najpierw uczestniczyły w indywidualnych seansach, w czasie których sugerowałam kolorystykę, a potem nasze spotkania ze stylizacją przerodziły się w cotygodniowe rozmowy o dobrym stylu. Dla niektórych jestem "światłem", jak mawia moja podopieczna z francuskiej tv, dla innych „wygodą”, gdyż robię za nich zakupy. We Francji zawód stylisty jest znany i wysoko ceniony. Osoby korzystające ze wskazówek doradcy wizerunku są najczęściej przedstawicielami tzw. popularnych zawodów. To ludzie,
którzy mają dość długich spacerów po sklepach i źle skomponowanej garderoby. Klienci we Francji mawiają, że dobry wizerunek jest jak dobieranie sera i wina… Jeśli znamy się na specyfice produktu, dokonamy trafnych zakupów i będziemy mogli smakować tylko najwykwintniejszych połączeń. Aby stylista stał się dobrym specjalistą w swoim fachu, powinien najpierw poznać i zaakceptować samego siebie. To ciężka i mozolna praca. Pewność siebie, doskonały wygląd i umiejętność zrozumienia, czego oczekuje od nas nasz klient, to podstawy sukcesu. Trudno byłoby chyba radzić się kogoś, kto sam nie jest zbyt pewien siebie i swojego wyglądu... Na czym polega praca stylisty? Na dobraniu kilku kolorów i fasonów dla danej osoby...? Oczywiście, jednak na tym nie koniec. Każdy dobry stylista zaczyna swą pracę od oceny stojącej przed nim osoby. Jeśli ktoś zwraca się do specjalisty, powinien liczyć się z tym, że stanie się on też poniekąd jego wnętrzem. Będzie odpowiedzialny za samoocenę i za jej wzrost. Aby stworzyć czyjś wizerunek, należy tego człowieka najpierw dobrze poznać. Często nie wystarcza jedno spojrzenie. Praca stylisty jest jak malowanie obrazu: najpierw trzeba odpowiednio przygotować płótno, później można zacząć nakładać farby, tworząc dzieło. W Polsce profesjonalna analiza kolorystyczna to jeszcze rzadkość. Częściej traktowana jest jako dodatek do wykonywanego przez wizażystę makijażu
Trendy
MARZEC 2018 Wiosnę witamy kolorem! W najnowszym numerze jak zawsze dużo do czytania i oglądania ze świata sztuki